.: Paginae :.

2012-05-18

Jak si to tu zazalohovat...

...v citelnym formatu? Napr. pomoci wget:

  1. stahnout wget: http://downloads.sourceforge.net/gnuwin32/wget-1.11.4-1-setup.exe
  2. nainstalovat wget (next, next, next, OK, nebo tak nejak :)
  3. spustit wget s nasledujicima parametrama:
    • C:\Program Files\wget\bin\wget.exe -E -r -l 5 -k -p http://vas_blog.bloguje.cz

A co to udela? Stahne vam to kompletni blog do pocitace - jako vychozi soubor bude index.php.html, takze ten pak staci otevrit v prohlizeci a muzete brouzdat po blogu i po jeho zruseni.

Jelikoz jsem si vsiml, ze vetsina lidi si dela zalohy na blogspotu, zkusim sepsat podrobnejsi navod. Sice jsem nasel online prevodnik z WP do blogspotu, ale bloguje generuje XML zalohy s ponekud rozhozenym kodovanim... :(

EDIT: Tož viz následující post...

34 komentářů:

  1. Koukni se na http://tassl.cz/KWtmaV kde jsem napsal návod. Export se opraví když vypneš HTML editor

    OdpovědětVymazat
  2. tasselhofDiky, ja prechazim na blogspot. Ale to odstraneni \".php\" si, s dovolenim, pujcim! :) Diky!

    OdpovědětVymazat
  3. ProblémNejsem bůhvíjaký odborník, takže prosím o shovívavost. :)Nainstaloval jsem wget, ale nevím jak ho spustit. Našel jsem jen v adresáři bin soubor wget.exe, ale když na něj kliknu problikne mi nějaké dosové okno a nic se nespustí.

    OdpovědětVymazat
  4. Jane......je potreba to pustit z prikazove radky: tlacitko Start -> Spustit -> napsat \'cmd\' -> Enter -> otevre se prikazova radka, tam napsat \'cd \' -> Enter a pak ten prikaz ze tretiho bodu.

    OdpovědětVymazat
  5. oprava...v te prikazove radce ma byt \'cd &lquot;\'cesta ke slozce s wget.exe&rquot;\'

    OdpovědětVymazat
  6. ja se na to...\'cd \"[cesta ke slozce s wget.exe]\"\' (tu slozku neznam zpameti, zrejme neco jako \"C:\\Program Files\\wget\"

    OdpovědětVymazat
  7. Ach jo, zase jednou za trotla... :/Jsem prachsprostý windowsák, co by si chtěl jen zazálohovat blog. Tohle je na mě vyšší dívčí.V tom okně cmd.exe píšu to cd a entruji, ale jen to skáče na další řádek C:\\Users\\...Když vypíšu (neumím v tom kopírovat atd.) to: wget -E -r -l 5 -k -p http://vas_blog.bloguje.cz (samozřejmě s náhradou mého blogu), tak se vypíše jen: \"is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.\"

    OdpovědětVymazat
  8. Aha, tak moment, dopsal jste další dva komenty, než jsem napsal svůj - jdu to tedy zkusit teď...

    OdpovědětVymazat
  9. Uff, zkusil jsem několik variant bez výsledku, nevím jestli nedělám chyby v mezerách apod. Ale teď se asi něco stáhlo, ale nevím kam.Downloaded: 1 files, 21K...Saving to: \'index.html\'Je to ono?

    OdpovědětVymazat
  10. Tak mi to bohužel nejde, nevím co psát přesně. Vy vycházíte z toho, že v tom člověk umí pracovat a tak píšete různě uvozovky, apostrofy, závorky atd. , ale já prostě nevím, co z toho psát , kde dělat(nedělat) jaké znaky, mezery atd.Takže mi to háže pořád nějaké chyby...Nešlo by napsat na jeden řádek, co mám vlastně napsat a co to má pak udělat a kde co najdu? Díky. Nemyslím, že bych byl hloupý, jen v tomhle dělat neumím a ten postup je pro mě zmatečný, proto trávím zbytečný čas zkoušením desítek variant a čekáním, co to udělá teď.

    OdpovědětVymazat
  11. Jane......tak jsem si to na testovacim stroji stahnul a nainstaloval, takze snad to budete mit stejne. Spustte prikazovy radek (pomoci toho Start -> Spustit -> cmd -> Enter), pak napiste \"cd C:\\Program Files\\GnuWin32\\bin\" a pak ten prikaz z tretiho bogu. Snad uz to zvladnete...

    OdpovědětVymazat
  12. Tak konečně asi na dvacáté se rozjelo nějaké stahování asi! Chyba byla v mezerách, jak jsem tušil. Psal jsem, že v tom cmd neumím kopírovat - ten váš příkaz jsem musel vypisovat pokaždé ručně a tak jsem netrefil, kde přesně jsou jaké mezery.Ještě jsem se ptal, kam se mi to stáhlo - orientuju se jen ve windows, ale nikde jsem se nedozvěděl kde ten stažený soubor index.php.html najdu?

    OdpovědětVymazat
  13. Tak jsem nechal vyhledat všechny php.html soubory a asi jsem to našel na: file:///C:...nuWin32/bin/index.htmlSpustit v prohlížeči lze ale jenom titulní stránka, jakékoliv kliknutí na další podstránku vyhodí, že ji nemůže nalézt. Přitom po rozkliknutí adresáře tam vidím všechny adresy podstránek.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jsem na to přišel. Spuštěním toho souboru index.html se spustí jen titulní stránka a ostatní nefungují. Když ale spustím libovolnou podstránku z toho rozbaleného adresáře, tak se zobrazí ona a ostatní se z ní už také otvírají. Podle adresního řádku jedou všechny z toho C: a chová se to jako kompletní online blog z webu.Takže vítězství! :)Díky moc za trpělivost - já být vámi, tak už bych mě zabil! :))

    OdpovědětVymazat
  15. Jane......uz me to trklo - myslim, ze v te slozce budete mit jeste soubor index.php.html (dvojita pripona) - a to je uvodni stranka, ktera by uz mela fungovat tak, jak ma.

    OdpovědětVymazat
  16. diky diky :Pa myslíš, že by tak šly dát dohromady na jeden wp nebo blogspot blogy dva?

    OdpovědětVymazat
  17. sedmi......teoreticky jo, musely by se sikovne spojit dva wp.xml soubory - ta zaloha konci radkem \'\' - ten staci smazat a nahradit obsahem druhyho wp.xml od prvniho radku (vc.) \'\'. Ehm, je to k pochopeni?

    OdpovědětVymazat
  18. kurnik......porad zapominam, ze bloguje nema zavedenou normalizaci HTML znaku... cili jeste jednou:...teoreticky jo, musely by se sikovne spojit dva wp.xml soubory - ta zaloha konci radkem \'<>\' - ten staci smazat a nahradit obsahem druhyho wp.xml od prvniho radku (vc.) \'\'. Ehm, je to k pochopeni?

    OdpovědětVymazat
  19. doprdele prace :)...teoreticky jo, musely by se sikovne spojit dva wp.xml soubory - ta zaloha konci radkem \'\' - ten staci smazat a nahradit obsahem druhyho wp.xml od prvniho radku (vc.) \'\'. Ehm, je to k pochopeni?

    OdpovědětVymazat
  20. Táta Tuleň1) Opravdu nemám dvojitou příponu, ale jen index.htmlZ té to nefunguje, ale v podadresáři mezi všemi podstránkami s dvojitou příponou je znovu index.html (opět s jednou příponou), ale ten již funguje.2) Protože to tu zřejmě opravdu odpískali, hodlám si vytvořit nové stránky na WordPressu. Budu se s tím muset nejprve naučit, ale chtěl bych tam pak eventuelně umístit i starý blog z Bloguje jako archív. Je to ono o čem se tu bavíte se sedmi a bude mi k tomu stačit tahle záloha? Díky.

    OdpovědětVymazat
  21. Jane......ne, to, o cem mluvime se sedmi je zaloha primo ze systemu wp.xml - jeste dnes vecer postnu novy clanek o prechodu na blogspot a tam bude i screenshot :)

    OdpovědětVymazat
  22. Tak jsem zkusil tím WGet zazálohovat své dva blogy a jeden má všechny znaky v pořádku a druhý má to rozhašené kódování (jiné znaky místo ž, ť atd..) - skoro se to nedá číst. :/Už jste přišli na to, čím by to mohlo být? Před tím zálohováním jsem zkusil vypnout i ten HTML editor jak píše tasselhof, ale je to pořád stejné. Proč je to u druhého blogu ok?

    OdpovědětVymazat
  23. já jsem asi další hopeless case :( mám tentýž problém jako Jan, snažím se to otevřít a problikne mi jenom nějaké okno a nic...

    OdpovědětVymazat
  24. aha, tak jsem dočetla komentáře a přišla na další bod :D a jsem opět tam, kde byl Jan... nedaří se mi to spustit protože nevím, jak mají být mezery když to píšu ručně...

    OdpovědětVymazat
  25. sedmiUž jsem se s tím za trpělivé pomoci Táty tuleně skamarádil a několikrát úspěšně zálohoval. Napiš to cd, pak mezeru a pak PŘESNĚ to z bodu 3): C:\\Program...atd. (dodrž opravdu přesně ty mezery, tam kde je vidíš a ještě se ujisti, že máš správně tu cestu k wget.exe. Mě se to nainstalovalo do druhých Program Files (x86), tak jsem to musel změnit oproti Tuleňovi. (záleží jestli máš 32 nebo 64bit win)

    OdpovědětVymazat
  26. sedmiJo a pozor na tu část -r l 5 (ten znak mezi r a 5 je písmeno \"l\" jako \"lyže\"! V tom fontu, co tam má Táta tuleň to klame, takže není to ani velké \"I\", ani \"jednička\"! Mě pomohlo nakopírovat si tu část do Poznámkového bloku, kde jsem lépe viděl, kde je jaká mezera a co je jaký znak. ;)

    OdpovědětVymazat
  27. Jane......pozor, at se z vas nestane odbornik, ti jsou na zabiti :DJinak s tim kodovanim - zkuste ten spatne kodovany web zazalohovat jeste jednou a pridejte do prikazu jeste \"--remote-encoding=iso-8859-2\", prip. \"--remote-encoding=windows-1250\", pokud to prvni nepomuze.Cili cely ten prikaz bude \"C:\\\\Program Files\\\\wget\\\\bin\\\\wget.exe -E -r -l 5 -k -p --remote-encoding=iso-8859-2 ...ttp://vas_blog.bloguje.cz\"

    OdpovědětVymazat
  28. Táta tuleňTak snad nejsem na zabití, když jsem viděl, že sedmi se lopotí se stejnými potížemi neodborníků, jaké jsem měl já a pracně na ně už přišel. ;) Chtěl jsem jí ušetřit nervy a vám taky. Máte toho určitě spoustu důležitějšího, než vvysvětlovat neználkům takové školácké chyby s mezerami apod... Odborníkem rozhodně být nehodlám, mám respekt k těm, co se vyznají a proto jsem zmínil, že jsem to zvládl právě s vaší trpělivou pomocí. :)Jinak zkoušel jsem to tedy s tím dodatkem o jazykové sadě, ale nic. Napsalo to: wget.exe: unrecognised option \'--remote-encoding=iso-8859-2\'Koukal jsem do kódu a nemám v headu žádný tag o jazykové sadě. Mohl by být problém v tom?Protože v tom druhém blogu, který se zálohoval bezchybně, mám v headu tohle: Ještě bych se chtěl zeptat:Je možno tím wgetem vytvořenou zálohu dál použít nebo je jen na mém compu \"ke koukání\"? Asi přejdu na wordpress podle tasselhofova návodu a budu tam pokračovat s novým blogem. Tento zálohovaný bych chtěl nahrát třeba na nějakou subdoménu jako archiv starého blogu. Vlastně také jen ke koukání, ale online, tak jak vypadal design i s původním css stylem, když to ještě běhalo na Bloguje. Prostě jen pasivní náhled už bez možnosti třeba vkládat komenty apod. Šla by tato záloha index.html tam celá nahrát?

    OdpovědětVymazat
  29. vypadlo to:v tom headu druhého blogu mám toto:

    OdpovědětVymazat
  30. Sákryš!Aha, tak nevím proč, ale nejdou sem do komentářů vkládat meta tagy. No prostě tam mám tag s charset=iso-8859-2

    OdpovědětVymazat
  31. Jane......ja to samozrejme myslel jako ironickou strelbu do vlastnich rad :)Co se tyce komentaru - bloguje nema osetrenou validaci komentaru, takze vsechny tagy v komentarich zmizi, znaky \'<\' a \'>\' je treba nahradit retezci \'&lt;\' a \'&gt;\'...A co se tyce toho wgetu, tak koukam, ze win verze tenhle parametr opravdu nema... Kdyz mi date adresu toho druheho blogu, tak vam to stahnu a nekam vystavim (nebo napiste pres vzkaznik - http://www.bloguje.cz...?send=61809 - a ja vam to poslu mailem)Co se tyce te zalohy - ano, to jde normalne prohlizet i pres web, takze staci najit nejaky webhosting, kam celou tu slozku (vsechny soubory *.html, *.css a celou podslozku img) nahrajete. Budu psat clanek o presunu obrazku nekam jinam a zminim to tam, tak sledujte blog :)

    OdpovědětVymazat
  32. Anonymní11/6/12 20:26

    Zdravím, byl jsem na dovče, proto reaguji se zpožděním.
    Už jsem si objednal hosting. Budu čerpat z vašich a Tasselhofových rad, tak doufám, že se s přesunem do WordPressu poperu.
    Každopádně jak jste nabídl v posledním Vašem komentu, opravdu bych potřeboval stáhnout a nějak mi předat tu zálohu druhého blogu. Nevím proč, ten první se stáhl správně, ale ten druhý má všude chyby v písmenech "ž,š,ť" atd. (I když jsem dle Tasselhofa zkusil vypnout HTML editor). Admin Bloguje mezitím zamakal i na WordPress záloze, ale toto se tím nevyřešilo. Pokud platí, že byste to dokázal tím WGETem stáhnout bez chyb, vystavíte nebo pošlete mi to?
    Jo, a ještě jak píšete o té záloze z WGETu (Váš poslední komentář) tak v té složce mám *.html soubory a podsložku img, ale to je vše. Ty *.css soubory nikde nevidím, i když po spuštění je vidět blog kompletně i s příslušným CSS stylem a jeho zdrojovými obrázky. Tak kde jsou tedy schovány?
    Díky. Jan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní18/6/12 22:03

      Tak jsem na to přišel, nemusíte mi to už stahovat, díky. Bylo to opravdu, jak jsem myslel v mém komentu z 23.5. tou jazykovou sadou. Doplnil jsem ji do kódu a pomocí wgetu to zazálohoval znovu a je to už bez chyb. :)
      Jen ještě co ty schované .css soubory - ty pořád nikde nevidím.
      Jan.

      Vymazat
    2. Jane, ty *.css soubory mozna zadne nejsou, styly jsou asi jen v tech html souborech. Budu mit snad tenhle tyden vecery trochu volnejsi, tak se na to podivam.

      Vymazat

Mazat komentáře nehodlám, výjimky však tvoří vulgární a off-topic komentáře!